0

Highway to Hell - AC/DC

Novasonic的博客:

AC/DC的经典歌曲,第一次接触还是在<Final destination2>(死神来了2)电影里听到的不算插曲的插曲,第二次就是在Iron man中了,歌曲给我一种极为放松的感觉,自由,畅快,没有速度限制,这让我想到了国外的高速公路没有最高速度限制,而国内还不让开太快。驾驶的乐趣真是美妙的,又让我想到了一句话,


Speed has never killed anyone,suddenly becoming stationary ...That's what gets you 速度从来不会夺人性命,只是突然的静止让你翘辫子。我这跳跃性的思维没救了。

附歌词:

Living easy, loving free 简单生活,自由的爱

Season ticket on a one-way ride 用月票走完这一单程路线

Asking nothing, leave me be 别问我什么,让我自便

Taking everything in my stride 随着我的步伐一路向前

Don't need reason, don't need rhyme 无需理由,不要节奏

Ain't nothing I would rather do 这些我早已不再挂念

Going down, party time 前进,这是party时间

My friends are gonna be there too 我和朋友们会相逢在那边

I'm on the highway to hell 我在通往地狱的高速公路上飞驰

No stop signs, speed limit 没有信号灯,没有速度极限

Nobody's gonna slow me down 没有人能让我减速缓行

Like a wheel, gonna spin it 就像车轮飞旋

Nobody's gonna mess me around 没有人能混淆我的视线

Hey Satan, payin' my dues 嗨撒旦,给我会费

Playin' in a rocking band 在人群中摇滚狂欢

Hey Momma, look at me 嗨妈妈,看着我吧

I'm on my way to the promised land 我在去往天堂的路上

I'm on the highway to hell 我在通往地狱的高速公路上飞驰

Don't stop me 别阻止我

I'm on the highway to hell 我要飞驰在地狱高速上

And I'm going down

all the way

on the highway to hell我要在地狱高速上一路前行

评论

热度(23)